Thursday, November 18, 2010

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Salam sejahtera. Selamat hari raya aidiladha aku ucapkan kepada semua. Hari ini aku menyambut hari raya aidiladha di kampung ku sendiri. Bukan apa, hari raya puasa hari tu aku beraya di rumah mertua buat pertama kalinya. Kampung aku di Negeri Sembilan, mungkin sambutannya x semeriah di sebelah negeri Pantai Timur atau di sebelah Utara.


Namun demikian, 3 ekor lembu telah dikorbankan pada hari ini. Berkemungkinan esok pun ade 1-2 ekor lagi akan ditumbangkan. Kalau korang nak tau, pakcik aku merupakan salah seorang penyembelih lembu, kerbau dan kambing (binatang berkaki 4) yang bertauliah di kampung aku ni. Jadi, aku terdengar die berbual-bual dgn ayahku td, katanya esok di kena sembelih lembu lagi 2 ekor. Apa-apa pun, kepada semua muslimin dan muslimat, hargailah setiap pengorbanan yang dilakukan oleh sesiapa sahaja kepada kita kerana pengorbanan adalah permulaan kepada kebahagian. Perrghh...bermadah pulak aku ni...hehehe. Kepada jemaah haji Malaysia di Mekah, aku ucapkan mudah-mudahan mendapat haji mabrur dan ibadah anda diberkati olehNya.


Bertapa padatnya Masjidil Haram pada musim haji. Namun dgn kuasaNya yang Maha Esa, berjuta-juta umat Islam mampu memenuhi ruang yang ada bagi menunaikan solat dan lain-lain ibadah dalam haji.
Blogger Templates

Blogger Templates

No comments:

Post a Comment