Tuesday, November 30, 2010

Terkenang zaman dulu-dulu...

Salam. Setelah sekian lama baru hari ini aku dapat membuka blog ini untuk di "update". Kebelakangan ini aku agak sibuk dgn tugasan di pejabat dan bila balik di rumah aku banyak menghabiskan masa untuk berehat dan tidur. Apa yang aku buat untuk menghabiskan masa selain tidur ialah melihat-lihat pada album gambar lama aku. Lama btul album gambar tu, masa umur aku 5 tahun zaman hujung 80an. 

Melihat pada gambar2 tu aku terkenang kehidupan pada masa tu...masa tu kita menggunakan macam2 jenis barang kegunaan harian, barangan berjenama,jenis makanan, pakaian atau mengamalkan budaya yang memang kita tidak akan jumpa lagi lah sekarang ni. Kalau korang nak tau cuba korang tengok gambar2 ni.....



 Bila time kenduri kawin, malam2 layan citer ni..pakai video tape, CD / DVD x wujud lagi.


Dulu nak tengok tv kene ade lesen. RM 24 setahun. Kalau pegawai jabtn penerangan datang umah nak check, kelam kabut cari lesen ni.



 Nilah ubat yang paling famous zaman aku budak2 kalau demam, rasanya manis-manis


 
Ni lah dapur mak kita masak dulu, dapur gas belum muncul lagi. Kalau xde dapur ni terpaksa la pakai dapur kayu api...huhuhu...sian kat mak kita.




Sesiapa yang ada basikal ni, dialah hero masa tu...

 

 Balik sekolah konfom singgah kedai...main TIKAM....



Kasut yang menjadi kegilaan budak-budak sekolah.

 

Pernah tak korang pakai bedak ni...

Haaa...macamana? Rasa-rasa terimbau tak kenangan korang zaman dulu..? Sbnrnya byk lagi gambar2 yang membuatkan kita teringat zaman kita kecik-kecik dulu. Banyak barang2 atau perkara di atas sudah tidak ada lagi pada waktu sekarang. Susah sgt nak jumpa. Kalau ada pun mungkin di kampung-kampung atau pun ada orang-orang tertentu yang menjadikan barang2 tersebut sebagai koleksi peribadi mereka...wasalam

1 comment:

  1. Aku ada chopper sbijik, n kasut skolah tu skali.. memang time tu cool giler wakaka!..

    ReplyDelete